Internkontroll av tekniske apparat på laboratoriet (Noklusperm i skåpet)

Behaldning av bandasje, sårmateriell og oksygen-kolbe

2.1.  Bandasje og sårmateriell

Sjekk utgåande dato på bandasje og sårmateriell
Kontroller behaldninga, om lite att: bestill frå Erik Tanche Nielsen (sjå raud perm)
Spør lege om du er i tvil på om noko skal bestillast

2.2  Oksygen-kolbe

Når den ikkje er i bruk, er hovudkrana lukka (stend på det raude). 

Når ein skal teste den for oksygen:

Vri hovudkrana mot høgre –åpen (på det grøne)
Skru på toppen (for å justere antall liter)

 

Sterilisering av kirurgisk utstyr

  1. Sterilisering av kirurgisk utstyr
    1. Vask brukt utstyr i såpevatn på laboratoriet
    2. Set inn i oppvaskmaskina
    3. Fyll på Nøytraliserende glansemiddel for reingjerings- og desinfeksjonsmaskiner inn i ”kammeret” på maskina.
    4. Sett på oppvaskmaskin:   1- 0  à  Design 93 C-3 à   ◊

Pakking av kirurgisk utstyr

  1. Pakking av kirurgisk utstyr
    1. Pakk utsyret i spesialplast.
    2. Fest den eine sida med stiftemaskin, på den andre sida steriliseringstape.
    3. Tørrsterilisator inne på akuttrom. 170 grader i 2 timer. Sett denne på om morgenen.
    4. Sutursett: Anatomiskpinsett, kirurgiskpinsett og nåleholder ( anatomisk arterieklemme), saks og 6 tupfere.

EKG

  1. Sjekk dato på elektroder
  2. Sjekk papir nivå
  3. Sjå eigen forklaring ved pc på "akuttromet"

Narkotikaskåpet

  1. Tel alle tablettar og ampuller
  2.  Sjekk utløpsdato
  3. Skriv antal tbl./ampuller i blå perm + dato og signatur
  4. Dobbeltsjekk med kollega
  5. Bestill nytt om noko er gamalt eller lite igjen (i blokk på hylla ved telefonen i resepsjonen) . Sjå vedlegg.

Medisinskåp

  1. Gå over alt: Tablettar, miksturar, dråper, salver, ampullar, sprøyter, væsker osv.)
  2. Kontroller anntal, og utløpsdato
  3. Bestill ny om noko manglar, på blokk på hylla (sjå vedlegg)
  4. Spør lege om du er i tvil
  5. Legg utgåtte medisinar i safen, lever Åmli Apotek for destruksjon
  6. Bestilte medisinar kjem oftast dagen etter.

Scanning

Scanning

  1. Slå på scanner- legg i ark

  2. Gå inn på dokumentregistrering (h side)

  3. Trykk på scann (øvers linje i bildet)

  4. Trykk  på egendefinert

  5. Trykk på scann

  6. Trykk på ok

  7. Trykk på avbryt

  8. Gå inn på  dokument (øvst på bildte)→nytt

  9. Skriv inn tittel for eksempel avsender sitt namn

  10. Velg dokumenttype:for eksempel epikrise

  11. Trykk på velg→Søk opp aktuell pas→ velg aktuell pas→ ok

    -Sett inn dato for når for eksempel epikrisa er sendt

    - Legg inn ansvarlig signatur

  12.  Kryss av for lest av mottaker→ ok

  13. Dra dokumentet ned over pas navn

  14. Høgre klikk på pas navn→ arkiver

  15. Sjekk at det ligg i journalen

  16. MAKULER arket

Trygderefusjonar til HELFO

Akuttsekk

Lese av 24-timars BT (det nye)

Sjå forklaring ved pc på akuttromet.

Audiometri

Høgre øret – RØDT. Venstre øret – BLÅTT

  1. Plasser pasienten med ryggen til deg, og be pasienten indikere med hand - bevegelse når han høyrer tonen.
  2. Begynn undersøkinga av kvar frekvens på 20 dB
  3. Start undersøkinga på 1000 Hz, høgre side og noter dB når lyden høyres
  4. Fortsett på høgre side, 2000, 4000 og 6000 Hz og noter
  5. Bytt til venstre side og undersøk 6000, 4000, 2000, 1000, 500 og 250 Hz og noter
  6. Bytt tilbake til høgre side og undersøk 250 og 500 Hz og noter.

Dersom pasienten ikkje høyrer tone ved 20 dB auk med 5 dB av gongen inntil pasienten høyrer.

20 dB er normal hørsel i et ungt - voksen menneske. I tilegg er man innanfor det normale hørselsspekter med ei måling på 30 eller to på 25 dB.

Rutinar på LAB

  1. Logg inn i Aspit og Infodoc
  2. Finn permen med skjemaene til pasientane som skal kome den dagen.

Litt om blodprøver:

Klistremerker med fargekoder festast på, sjekk nummer.
30 min: Raud med gel. Den lilla skal ikkje sentrifugerast.
Blått glas: INR.
Lilla kan i konvolutt med ei gang.
Gule skjema: Kun 1 rødt (gel glas) ikkje klokkeslett på)

Når legen leverer eit blodprøveskjema:

  1. Legg i den raude permen i skåpet etter etternavn
  2. Legg i LAB avtalebok i Profdoc.

Ved alle prosedyrer, sjå i NOKLUS-perm

Div. andre prosedyrer og informasjon:

Alle blodprøveglas skal snuast 5 til 10 gonger etter at prøva er teken.
SR glas: 10 gonger, seint.
Hugs riktig rekkefølge på glasa: Blå, Raud/orange, lilla, så svart
Raude glas skal sentrifugerast etter ½ - 2 timar. Kan setjast i kjøleskåp til neste dag.
EDTA glas (lilla) skal ikkje sentrifugerast (vanlegvis) og dei held i 24 timar frå prøvetaking til analysering
INR: Blå glas

Kalium og Glucose: Ikkje langvarig stase

CRP, Hb og Glucose takast kapitullært (i fingeren)

CRP og Hb kan us. frå EDTA glas her.

Svangerskap:

  1. Prøve i svangerskapet:
  2. EDTA glas: Begge skal merkast med blodtypeserologi + signering +1 gel (raudt)

Ved fleire prøver tak fleire glas.
 2. prøve + 3. prøve svangerskapet:

2 EDTA glas: Begge skal merkast med blodtypeserologi + sign.
Ved fleire prøver tak fleire glas

Sentrifugering: skal stå på 3500 rpm,  trykk på startknapp (til venstre), tek 10 min.

Oppvaskmaskin: Ha i finish såpe, 1-0 startknapp, desinf 93 C-3, start.

EKG:

  1. Set i kontakt
  2. Ha av evt. smykker ol. + mobil
  3. Evt barbere
  4. Slå på aparatet
  5. Alt+filt+autostart
  6. Spør legen om det er ok, før ein tek av leidningane (viss ein kan)
  7. Slå av apparatet og ta ut kontakt

Ved blodprøver:

  1. Opne journal
  2. Nytt notat (Ctrl N)
  3. Kontakttype: "Enkel kontakt"
  4. Legg rekvisisjonen i skrivaren
  5. Velg ansvarleg lege + OK
  6. Snarvegar + det aktuelle skjemaa
  7. Lagre og skriv ut
  8. Diagnose: Den aktuelle diagnose + OK (ikkje til ASA + Kr.sand)
  9. Lag ordre: Skriv aktuelle takstar + lagre (ikkje til ASA + Kr.sand)
  10. Lukk journal -> X oppe i høgre hjørne
  11. "Alt usignert"

NB! Ikkje lag ordre til NOS

Ved utfylt skjema frå lege -> Treng ikkje inn på data

Skrive inn lab.svar:

  1. Opne journal
  2. Nytt notat
  3. Kontakttype – enkel kontakt
  4. Velg ansvarleg lege + OK
  5. Lab
  6. Evt. rekvirere prøver + Lagre
  7. Reg. resultat + OK
  8. Diagnose, den aktuelle + OK
  9. Lag ordre; Skriv aktuelle takstar + lagre
  10. Lukk journal
  11. Alt usignert

Rutiner i resepsjonen

Kriseplan

KRISELEIINGA I NISSEDAL KOMMUNE

Kommunal kriseleiing vil, etter første akuttfase, vere:

Ordførar

Rådmann

Beredskapskoordinator: Einingsleiar teknisk drift

Informasjonsansvarleg beredskap: Kommunalsjef personal og utvikling

Varsling av kriseleiinga:

Einkvar tilsett i Nissedal kommune skal, når han/ho får kjennskap til ei krise, gjennomføre nødvendige strakstiltak for å avgrense skaden. Ved akutte situasjonar må informasjon til personar i alvorleg fare prioriterast.

Ved større kriser skal den kommunale kriseleiinga varslast via overordna lineleiar. Dersom lineleiar ikkje er tilgjengeleg varslast direkte til ordførar/rådmann. På natta er kommunen sitt sentralbord stengt. All varsling går då via politiet eller nattevakt på Nissedal omsorgssenter, som varslar vidare til kommunal kriseleiing. Det er inngått avtale om at politiet nyttar 110-sentralen i Skien for varsling av kriseleiinga.

Politiet (ved kriser): Tlf. 110

Nissedal omsorgssenter: Tlf. 35 04 84 50

Den som vert kjend med krisa varslar først:

1. Ordførar

2. Rådmann

3. Beredskapskoordinator

4. Informasjonsansvarleg

NB! Mindre kriser og uhell vert ivareteke av leiinga i den einskilde eininga. Einingsleiar orienterer kommunen si kriseleiing etter behov.

Innkalling av den kommunale kriseleiinga:

o Ordførar/rådmann (ev. person i deira stad) vurderer krisa sitt omfang.

Ordførar/rådmann innkallar etter behov kommunen si kriseleiing og nødvendig fagpersonale i og utanfor kommunen. (I samband med kriser kan kriseleiinga beordre nødvendig fagpersonale til innsats.)

Verneombod

HMS

Vedlegg